آموزشی

یادگیری و آموزش آسان

آموزشی

یادگیری و آموزش آسان

9 راز برای موفقیت برای داشتن مطالعه موثر

- دقت کنید که یادداشت ها کامل باشند

نوشتن یادداشت های واضح و کامل در کلاس به شما کمک می کند تا اطلاعاتی که یاد می گیرید را پردازش کنید. این یادداشت ها همچنین به یادداشت های مطالعه تبدیل می شوند که می توانند قبل از امتحان بررسی شوند. اگر کلاسی را از دست داده اید با دوستان یا معلم صحبت کنید تا از کامل بودن یادداشت هایتان اطمینان حاصل کنید.

https://youtoons.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a7/


- اگر متوجه نشدید سوال بپرسید

دست خود را بلند کنید و اگر چیزی را درک نمی کنید سوال بپرسید. اگر در مقابل همه احساس راحتی نمی کنید، یک یادآوری برای خود بنویسید تا بعد از کلاس با معلم صحبت کنید.


- برنامه مطالعاتی تهیه کنید

هنگام برنامه ریزی مطالعه، به برنامه ریز خود نگاه کنید و در مورد آنچه که باید انجام شود، فکر کنید. در مورد انواع سوالاتی که در آزمون مطرح می شوند و موضوعاتی که پوشش داده می شوند، فکر کنید تا بدانید که باید روی چه موضوعاتی تمرکز کنید. اهداف مشخصی برای هر جلسه مطالعه تعیین کنید، مانند اینکه تا پایان جلسه چند موضوع را پوشش دهید.


- هر شب یادداشت های کلاس را مرور کنید

مرور یادداشت ها به انتقال مطالب آموخته شده از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت کمک می کند که به دفعه بعدی که آزمون بزرگی دارید، کمک خواهد کرد.


- با معلمان صحبت کنید

معلمان آنجا هستند تا به شما کمک کنند تا بهترین کار را انجام دهید. با معلم خود صحبت کنید و اگر قبل از امتحان به آن نیاز داشتید، توضیح یا کمک بیشتری بخواهید. ابتکار عمل برای درخواست کمک، راه طولانی را با معلمان طی می کند.


- تعیین یک منطقه مطالعاتی

بهترین نقطه برای مطالعه، محلی آرام، خوش آب و هوا و در یک منطقه کم ترافیک است. مطمئن شوید که یک فضای کاری روشن برای مطالعه و نوشتن وجود دارد. نیازهای همه متفاوت است، بنابراین مهم است که نقطه ای را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.


- به طور خلاصه مطالعه کنید

به ازای هر ۳۰ دقیقه مطالعه، یک استراحت کوتاه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای برای شارژ مجدد داشته باشید. جلسات کوتاه مطالعه موثرتر هستند و به شما کمک می کنند تا از زمان مطالعه خود نهایت استفاده را ببرید.


- یادداشت های مطالعه را ساده کنید

با خلاصه کردن یادداشت ها از کلاس، مطالعه را سخت تر کنید. زیرخط یا هایلایت کردن کلمات کلیدی. برای سازماندهی و ساده کردن اطلاعات و کمک به به خاطر سپردن بهتر، کمک های بصری مانند نمودارها، وب سایت های داستانی، نقشه های ذهنی یا طرح های کلی ایجاد کنید.


- مطالعه با یک گروه

کار کردن با همکلاسی ها یک محیط تعاملی را برای درگیر نگه داشتن شما تشویق می کند. این به شما این فرصت را می دهد که دانش خود را با دیگران آزمایش کنید، در مورد محتوا از یکدیگر سوال کنید و به افزایش اعتماد به نفس یکدیگر کمک کنید.

تودی اسمارت، سخت نیست

دانستن اینکه چگونه به طور موثر مطالعه کنید، مهارتی است که برای زندگی به نفع شما خواهد بود. توسعه مهارت های مطالعه موثر به زمان و صبر زیادی نیاز دارد. اگر این نکات را رعایت کنید، متوجه خواهید شد که کدام نوع مطالعه برای شما بهتر جواب می دهد. بنابراین می توانید آزمون بعدی خود را از پارک خارج کنید.نکاتی برای کمک به مطالعه ی موثرتر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد